Ønskeliste-Onsdag; Al-Naqba (The Catastrophe)

Hver onsdag har bokbloggen Pen To Paper "Wishlist Wedensday" og jeg tenkte at jeg kunne skrive om en bok jeg gjerne ville hatt i bokhylla i stedet for på ønskelisten min.

Boka jeg ville fortelle om denne gangen heter "Al-Naqba (The Catastrophe): A Novel About the Palestinian-Israeli Conflict" og er skrevet av Barbara A. Goldscheider.

Boka har to parallelle fortellinger; en offiser fra de israelske forsvars-styrkene og en palestinsk araber.

Grunnen til at jeg har lyst til å lese denne boka er at jeg har i flere år vært interessert i historier fra konflikt-områder, enten de er fiktive eller fakta.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge