Topp 10 Tirsdag; Bokrelaterte personer jeg har lyst til å møte


Tid for nok en bokliste, takket være bloggen The Broke and the Bookish. Denne gangen er det temaet 10 bokrelaterte personer (man) har lyst til å møte. Her er i hvert fall min liste.

Edward Gorey
Roald Dahl
Edgar Allan Poe
Bram Stoker
J. R. R. Tolkien
Elizabeth Wurtzel
Anne Rice
Helge Torvund
Neil Gaiman
J. K. Rowling

Uavhengig av hvilke bokrelaterte personer jeg har lyst til å møte, er det en ting som er sikkert. Jeg har møtt min likemann, eller overmann, når det gjelder litteratur. Det er foreleseren jeg har i amerikansk litteratur på UiS; han har action-figur av Edgar Allan Poe og det ville ikke være noe nåde til dem som kalte det for en dukke. Ja, han hadde den med seg til forelesningen han skulle ha om nettopp E. A. Poe.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge