Topp 10 Tirsdag; Grunner til hvorfor jeg liker å være leser/blogger

Ny topp ti liste, takket være The Broke and the Bookish og denne ukens tema er "grunner hvorfor jeg liker å være leser/blogger".

Min liste er som følger;

  1. Muligheten til å "reise" uten å måtte bevege seg ut
  2. Avkobling (ihvertfall hvis det IKKE er pensum)
  3. Hvis en møter likesinnede, muligheten for å kunne diskutere karakterer i en bok med innlevelse uten at en får et dumt blikk
  4. Med Bookcrossing/blogging - muligheten til å møte likesinnede
  5. Bookcrossing/blogging/lesere generelt - få ideer til nytt lesestoff
  6. På generelt basis tror jeg de færreste ville kalt deg en "hoarder" hvis du har et helt "bibliotek" (eller ihvertfall ekstremt mange bøker). Hadde en hatt like mange dyr, som enkelte har bøker, vel.....
  7. Unnskyldning for å benytte seg av bibliotekene (ja, jeg vet at en del biblioteker har filmer og/eller CD'er også)
  8. En kan lære litt hvis en leser de "rette" bøkene
  9. Hvis en faktisk skal ut å reise, kan en ha en litterær vri på ting (f.eks. besøke Whitby Abbey eller Beatrix Potter museet i Lake District, UK)
  10. Det er muligheter for å få seg en tankevekker av og til

Comments

  1. I love this topic and seeing everyone's reasons for being a reader and blogger.
    Awesome list <3

    Here's our TTT
    Doris @ OABR

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge