Omtale; Wilfred Owen – Poems Selected by Jon Stallworthy

Etter å ha vært på studietur i York, England, nærmere to uker, har jeg endelig kommet hjem. Selv om jeg tidvis følte meg som en bordtennisball mellom forelesinger på Norwegian Study Centre (tilknyttet University of York) og diverse andre ting, fikk jeg noe tid til å lese. Samlinga Wilfred Owen – Poems Selected by Jon Sallworthy var noe av det jeg fikk lest.

Wilfred Owen var soldat under første verdenskrig (døde en uke før krigens slutt). Flere av diktene i samlinga henviser til soldatlivet, blant annet et av hans mest kjente dikt; Dulce et Decorum Est. Noen av diktene er skrevet i friform, men det dukker opp et par sonetter i samlinga også.


For de som er interessert i krigs-tematikk eller dikt, kan det være grei lesing. Forøvrig kan jeg nå krysse av "A Classic About War" i Back to the Classics-utfordringa.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge