Omtale; ”Klagesang for Easterly” av Petina Gappah

I kombinasjon med ”Land i verden”-prosjektet mitt og Afrika-utfordringen jeg har begitt meg utpå i år, leste jeg novellesamlinga ”Klagesang for Easterly” av Petina Gappah (Zimbabwe).

Novellene viser et folk som kjemper for et verdig liv under president Mugabes regime. De er fanget i en verden de ikke har særs mye kontroll over, men har allikevel drømmer og håp for fremtiden.

Novellene bra skrevet og forfatteren formidler ikke noe ”offer”-mentalitet angående karakterene.

”Jeg lurer på hva folkemengden ville ha sagt hvis de hadde visst at de samlet seg her for å begrave en treboks med en jordsekk i, mens mannen de sørger over ligger i en umerket grav.”

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge