Omtale; English Victorian Poetry - redigert av Paul Negri

Jeg er fortsatt med i utfordringa "Literary Movement Reading Challenge", og den litterære epoken for Juni er Victoria-tiden. Personlig endte jeg opp med å lese diktantologien "English Victorian Poetry" redigert av Paul Negri.

Med et utvalg forfattere og dikt, er det flere tema som går igjen, og til en viss grad kjennetegner victorianske dikt. Robert Browning's "Fra Lippo Lippi" kritiserer religion, mens "The Song of the Shirt" av Thomas Hood påpeker fattighet og arbeidsforhold. Moral er et annet tema som dukker opp, blant annet i det kjente diktet "If" av Rudyard Kipling.

Selv om jeg følte at ikke alle diktene i antologien var "meg", kunne du se meg smile når jeg leste et av favorittdiktene mine, "The Charge of the Light Brigade" av Alfred Lord Tennyson.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge