Book Blogger Hop; Ut av komfortsonen og inn i nye sjangre

Ramblings of a Coffee Addicted Writer har det ukentlige temaet Book Blogger Hop, og denne ukens spørsmål var "Have you ever ventured out of your comfort zone in terms of reading a genre you have never read? If so, did you get hooked on that new genre?".

Til en viss grad kan jeg si to sjangre; dikt og manga. Jeg tror flere har (halv-)dårlige minner om diktanalyse fra ungdomsskolen og/eller videregående, meg inkludert, men jeg har hatt et par fantastiske forelesere i litteratur som gjorde at jeg fikk øynene opp for dikt (og poeter) og jeg har nå definitivt lest mye mer i den sjangeren.

Jeg har "alltid" likt vestlige tegneserier, så spranget til japansk manga var sånn sett ikke  stort, selv om det finnes forskjeller, både når det gjelder stil, symbolisme etc. Og nei, manga er ikke "bare" for unger eller tenåringer, samt det finnes mer enn Naruto og One Piece.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge