Topp ti tirsdag; Ti karakterer fra barndommen jeg kunne tenkt meg å lese om som voksne

Ny tirsdag og nok en topp ti liste, takket være The Broke and the Bookish. Denne ukens tema er karakterer fra barndommen jeg kunne tenkt meg å lese om som voksne.

Min liste er som følger;

  1. Danny fra Danny og den store fasanjakten av Roald Dahl
  2. Lumikki Andersson fra Rød som blod av Salla Simukka
  3. Pippi Langstrømpe fra Pippi Langstrømpe av Astrid Lindgren
  4. Lin fra Vindeltorn av Tone Almhjell
  5. Charlie fra Charlie og sjokoladefabrikken av Roald Dahl
  6. Ronja Røverdatter fra Ronja Røverdatter av Astrid Lindgren
  7. Mathilda fra Mathilda av Roald Dahl
  8. Alex fra Spinner av Michael J. Bowler
  9. Weetzie Bat fra Weetzie Bat serien av Francesca Lia Block
  10. Kimmy fra Grandmother's Dreamcatcher av Becky Ray McCain

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge