Omtale; The Life-Changing Magic of Tidying Up: The Japanese Art of Decluttering and Organizing av Marie Kondō

Etter å ha hørt så mye om boka The Life-Changing Magic of Tidying Up: The Japanese Art of Decluttering and Organizing av Marie Kondō, endte jeg opp med å lese den.

Boka tar blant annet for seg det å kvitte seg med ting kategorisk, og sortere igjennom hele kategorien i løpet av en engang som f.eks. klær (da mener jeg ALT, enten det er yttertøy og i vindfanget eller klær i garderobeskapet), det at ting må ha en viss glede for deg etc.

Selv om jeg forstår logikken bak en del av konseptene i boka (og synes at enkelte av dem høres greie ut), kommer jeg nok ikke til å brette (!) sokkene mine med det aller første. I tillegg følte jeg at det tidvis var unødvendig repetering.

Comments

  1. Brette sokker? Nei, takk, men gi meg gjerne ei bok som kan støvsuge for meg og legge sammen klær ;) Da er jeg virkelig interessert. Men det må sies, jeg er jo veldig nysgjerrig på om denne dama har løsningene som får meg til å bli litt mer ryddig og logisk av meg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. La oss bare si at jeg ikke kommer til å brette sokkene pent sammen med det første jeg heller. :-P Tror det er best å ta enkelte av tingene i boka med en klype salt (tror en del bokelskere kommer til å frese over det som står angående bøker), men det er enkelte ting i boka som kan brukes. :-)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge