Omtale; Evas siste vitne av Tove Alsterdal

For en liten stund siden fikk jeg tilsendt et leseeksemplar av krimromanen Evas siste vitne av Tove Alsterdal fra forlaget, og nå kommer omtalen.

En gang i tiden var Beckomberga Europa sitt største mentalsykehus, men nå har sporene etter hvert forsvunnet og fancy boliger bygges i den samme parken. Svante er en av de som flytter inn der, sammen med den nye kjæresten. På vei hjem fra butikken en kveld, blir Svante knivstukket til døde, og Eva, hans ekskone fulgte etter ham den kvelden. Hun blir arrestert, mistenkt for mordet, og det er bare en person som kan vitne om hva som egentlig skjedde den kvelden; en romkvinne som satt utenfor butikken og tigget. Problemet er at hun er sporløst forsvunnet. Frykten i villaforstedet eksploderer når noen unggutter finner rester av menneskekropper i nærheten av åstedet, og det skal vise seg at fortidens redsler kan være nærmere enn det en skulle tro.

Selv syntes jeg boka var spennende, med alle de forskjellige elementene og fortellingene som var inni selve romanen. Såpass spennende var den at jeg endte opp med å lese boka i løpet av en kveld og fikk en skikkelig "book hangover" dagen etterpå.

Comments

  1. Så gøy at du likte den så godt, det gjorde jeg også :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kjekt at jeg ikke var den eneste som likte boka. :-)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge