Topp ti tirsdag; Ti bøker innen historisk fiksjon-sjangeren jeg nylig har lagt til i leselisten min

Ny tirsdag, noe som betyr en ny topp ti liste takket være bokbloggen The Broke and the Bookish. Denne ukens tema var ti bøker innen en valgfri sjanger som jeg nylig har lagt til å leselisten min. Personlig endte jeg opp med å lage en liste med ti bøker innen historisk fiksjon.

Min liste er denne;

Mother to Mother av Sindiwe Magona

The Blood of Flowers av Anita Amirezvani

Empress Orchid av Anchee Min

God's Bits of Wood av Sembene Ousmane

The Tiger's Wife av Téa Obreht

Letters from Melite av Michael J. Sant

The Calligrapher's Daughter av Eugina Kim

Isle of Passion av Laura Restrepo

Homegoing av Yaa Gyasi

Mornings in Jenin av Suan Abulhawa

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge